tisdag 13 mars 2012

Kenneth Köhalmi

Stor spelare nr 37
                            
Namn: Kenneth Köhalmi

Klubb: Sitting Boule, Stockholm

När och vad fick dig att börja spela boule:
Mamma spelade korpen med sitt jobb -84 tror jag det var, så jag började lite lätt -85 med licens -86.

Sveriges bästa spelare genom tiderna enligt Kenneth:
ZABBAR!! Enda svensk som hade platsat i Franska landslaget! :-)

Coccinelle PC 2008.
1:a Svenska Cupen och 3:a Europa Cupen
Bästa tävling du spelat:
Bästa tävling är ju lite svår, finns ju många olika sorters "krav". Men europacupen är den klart roligaste(läs 2008 i Genua med CPC ;))
Annars är ju Blangy och Bryssel petanque masters på listan.

Bästa bouleminne:
Ett av dom absolut bästa är just Genua 2008!!

Meriter:
4 SM titlar, spelat 2 VM, 1 EM, många NM där jag har vunnit minst tre ggr(tror jag) 8 Nordsjöturneringar varav 2 slutade med seger.

Du har ju spelat under 4 årtionden. Vem är den skönaste medspelaren:
Säger Matte Lind tätt följd av Hugosson.

Saknar du något i din långa boulekarriär:
Saknar massor!! Vm-medalj, Em-medalj, deltagande i Franska masters mm. Men jag säger nog en seger i Landslagskvalet, vem fan kommer ihåg en tvåa!? ;) (Jag minns Kölle ;))


Jag om Kenneth:
Jag har spelat en del med Kenneth under åren. Men mindre än jag önskat. Vi har ju spelat för samma klubbar ett antal gånger. Don Camillo, Ekeby BS och Coccinelle PC. Vi har spelat en del landskamper ihop också. Men vi har framförallt mött varandra ett antal gånger. Och det har alltid varit kul. Kenneth är en stabil spelare som hade en ganska hög lägsta nivå när han var som mest aktiv. Och det är just den egenskapen svenska spelare ska sträva efter tycker jag. Hoppas du kommer tillbaka till CPC framöver Kenneth. Vi skulle behöva en spelare som dig! 

4 kommentarer:

  1. Roligt att läsa dessa Intervjuver :-) Kölle var mycket bra på VM i Thailand, stolpe ut för laget, de enda vm jag sett på plats. Nu ska han visst börja spela me mönstrade klot, kommer kanske med åldern ;-) Conny

    SvaraRadera
  2. Kölle är kul! Min roligaste tävling med Kenneth var nog ändå Nordsjöturneringen i Bryssel.. Det hände så mycket roliga och konstiga grejer i den turneringen. Och oavsett vad som hände så skratta vi och gick segrande ur grejen! Skit kul!!
    Behöver jag tillägga att vi blev bästa lag i turneringen som SV lag 1! ;)

    SvaraRadera
  3. Gillar oxå sånna här rep (konstigt att inte SBF har dom)...och har själv fått äran av att spela en fight med denna sköna snubbe.I å för sig bara träning...men jag räknar det som en stor merit för mig själv.Sådesa :-)

    SvaraRadera
  4. Bra där Ante!
    Kul att så många tycker det är kul med våra intervjuer! Det kommer fler...

    SvaraRadera