söndag 26 januari 2014

Karin Rudolfs från Schweiz

Namn: Karin Rudolfs

Klubb: la Liennoise Switzerland 

Klot? Obut ATX 74 680

Sponsor? Mig själv

Vad fick dig att börja spela boule? Var med när min pappas jobb spelade. På den vägen är det..

Vad tycker du om det gångna året? Ett mycket svårt år för mig 

Bästa tävling? Nationella Cannes i Frankrike

Bästa boulespelaren? Dylan Rocher, Frankrike

Bästa kvinnliga boulespelaren? Angelique Papon, Frankrike

Bästa svenska boulespelaren genom tiderna? 
”I don't know”

Bästa spelaren du spelat med? 
Florence Schopp, Frankrike

Vilken boulespelare har imponerat mest 2013? Diego Rizzi, Italien

Din bästa säsong och varför? 2012 vann jag många mästerskaps titlar i Schweiz

Bästa bouleminne? 2005, 2006, 2007 och 2008 tog jag medalj i Precisionsskytte under både EM och VM

Ditt dröm lag? Ludivine D’isidoro, Angelique Papon och jag.

Karin Rudolfs
Idolen är? Angelique Papon

Meriter? EM guld och EM brons, VM silver och VM brons. Nationella mästerskapstitlar i både Holland och Schweiz. 

Karin om Joachim: Joachim är en snäll och duktig boulespelare.


Joachim om Karin: Jag la märke till Karin Rudolfs under Nordsjöturneringen i Cardiff. Varje gång jag tittade sköt hon klockrena carreauer. Hon är en av de absolut bästa damskyttarna i världen. Har inte fått spela de stora mästerskapen på några år då hon är Holländska som flyttat till Schweiz. Men hon var med i VM för Schweiz 2013. Karin är en av mina kvinnliga favoritspelare! En riktig artist!



2 kommentarer:

  1. Ingen aning om vem denne töz är...vilket bara gjorde det än mer intressant att läsa om henne.Thumbs up för dina rep,Jocke.Förgyller i alla fall MIN tid här.

    SvaraRadera