tisdag 28 januari 2014

Kasper Miller, Danmark

Namn: 
Kasper Miller – 36 år

Klubb: 
Hvidovre Petanque Klub, Danmark

Klot: 
The one and only Boule Noire CX COU, 75, 700, 0

Sponsor: Obut

Vad fick dig att börja spela boule: 
Min storebror Rasmus gik i klasse med Morten Jøhnk og tvillingerne Claus og Søren Bentzen, som var ”the new” boule stars i Danmark. Jeg kom med til træning et par gange i 1989 og blev hurtigt bedre end min bror, som så stoppede. Min far og mor blev også hurtigt medlem i klubben og passioneret boulespillere. Min far er den i familien, der stadig træner og spiller mest, mens min mor sælger boulekugler og udstyr. Når man begynder til boule finder man hurtigt ud af at boule ikke kun er et sport – det er en livsstil.

Vad tycker du om det gångna året: 
Jeg har ikke spillet så meget i år. Faktisk er det kun blevet til spil i Danske mesterskaber i single og mixdouble, Hedebo Åben og København Open. I Hedebo gik spillet fint, mens de danske mesterskaber og København Open blev en spillemæssig katastrofe for mig – det dårligste jeg har spillet i 20 år. Det hænger nok sammen med træningsindsatsen!
Det har dog været dejligt, at følge dansk petanque fra sidenlinjen, hvor nye unge navne for alvor har slået igennem.

Bästa tävling: 
I nordeuropa er der tre turneringer, der alle får 5 stjerne af mig. Travemünde, Hedebo Open og Mayo’en har for mig været de sjoveste og bedste turneringer med det rette mix af sportlige udfordringer og sociale begivenheder.

Bästa boulespelaren:
Jeg må nok sige Dylan Rocher – han er helt outstanding i øjeblikket, trods en kunstig stil. I min tid har Philippe Quintais været suveræn gennem mange mange år.

Joachim Andersson & Jonas Jacobsen
Bästa svenska boulespelaren genom tiderna:
De første jeg tænker på er, Jonas Jacobsen og Jocke. Tæt forfulgt at Rickard Nilsson og Anders Larsson. Jeg vil nok sige give min stemme til Anders Larsson – mest fordi han altid har vist fightervilje og teamspirit igennem mange år. Hans betydning for svensk boule tror jeg har været meget stor.

Bästa Danska boulespelaren:
Lige nu er den bedste danske spiller Lasse Dithmar, som har været igennem en utrolig udvikling og nu også viser god stabilitet. Den bedste danske spiller gennem tiderne må være Morten Jøhnk.

Bästa spelarna du lirat med: 
Jeg har spillet et par gange med Rickard og for mig er han en komplet spiller, med en unik vindermentalitet. Han mestre læg og skud på et meget højt internationalt niveau. Så ja, jeg peger på en svensk spiller, som den bedste jeg har spillet med.

Bästa Nordiska laget:
Rickard Nilsson (midt), Lasse Dithmar (skud) og Nicklas Marklund (indlægger) tror jeg vil være et stærkt hold.

Danmarks NM lag i Ronneby 2006
Vem är den skönaste medspelaren du spelat med:
Emil Gary har altid fået mig til at spille god boule og vi har vundet meget sammen. Emil er en utrolig stabil indlægger, som altid er utrolig seriøst og sympatisk.

Vilken boulespelare har imponerat mest 2013:
Igen må jeg sige Lasse Dithmar har imponeret mig i 2013, selvom jeg ikke har fulgt så meget med.

Din bästa säsong och varför:
2000, der vandt jeg mange af de alle danske turneringer, blev nr. 9 til VM, gjorde det godt til Nordsø og NM.


Bästa bouleminne:
Der har været mange. Mit første danske mesterskab i triple i 1995 med Claus og Søren Bentzen var stort. Jeg husker også en europacup semifinale mod Tyskland, hvor vi på udebane er bagud 0-3 i kampe og ender med at vinde 4-3 og derved kvalificeret os til finalen i Frankrig.

Medspelare 2014:
Jeg har ikke et fast hold, men forhåbentlig kan jeg spille lidt med forskellige gode medspillere 

Idolen, Cristian Fazzino, Frankrike
Ditt drömlag:
Jeg tager gerne en triple sammen med Dylan og Quintais. Skal vi have en 4. mand med er Claudy Weibel en ok reserve 

Idolen är:
Fazzino kan man ikke komme uden om. Den stille ”super-mario” dukker konstant op med store resultater uanset hvem ham spiller med.

Meriter:
Landsholdskampe: 201
VM deltager i 1998, 2000, 2001, 2002, 2004, 2006
Nordsø deltager i 1994 (junior), 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2005, 2006
Nordisk Mesterskabs deltager i: (1993 (junior), 1994 (junior), 1996, 1997, 1998, 2000, 2006)
Dansk mester i skud i 2003, 2004
Double: 1999
Triple: 1995, 1997, 2001, 2007
Mixdouble: 1995, 2000
Klubturnering: 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2001, 2002, 2003, 2004
Jeg kan ikke huske hvor mange sølv og bronze medaljer jeg har, men det er en del.

Har derudover vundet Hedebo Open i double og triple, København Åben i double og triple, samt en række andre turneringer.

NM i Danmark och Kasper coachar sitt lag till NM guld.
Kasper om Jocke:
En formidabel, pisse irriterende spiller, som jeg har haft mange mange kampe i mod gennem årene. Desværre fører Jocke stort i den interne statistik. Jocke har formået at udvikle sig som spiller gennem alle årene. Da vi andre i hans generation stoppede udviklingen blev Jocke ved med at udvikle sig og bevare ”gnisten”. Lige som Anders Larsson har gjort meget for svensk boule, så er jeg sikker på at Jocke også har gjort meget, både på klubplan og på landsplan.

Jocke om Kasper:
"Jocke synes Kasper er en helt fantastisk spiller, faktisk synes Jocke at Kasper er danmarks bedste spiller gennem tiderne og han ville ønske han havde Kaspers stil og flotte bue på skudet"

Kasper skämtar lite där. Men faktum är att jag tycker at Kasper Miller är Danmarks bästa spelare genom tiderna. Han spelade alltid bra mot mig i Nordsjö eller NM och i de tävlingarna man spelade i Danmark. En mycket bra skytt som ofta spelade på mitten i sina lag. Kasper utvecklades snabbt och var med i toppen i många år. Tyvärr har annat tagit upp Kaspers tid och man saknar honom på de stora tävlingarna i Norden. Alltid en trevlig och sportslig spelare alltid kämpade för lagets bästa! 


För er som inte kan läsa och förstå Danskan, översätt på google translate :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar