torsdag 3 maj 2012

Alexander Norin


Namn: Alexander Norin

Klubb: Lindome Bouleklubb

När och vad fick dig att börja spela boule:
Jag började spela boule när jag var 4 år på grund av att farsan och farfar spelade så tyckte jag de va kul så jag började spela lite mer åh sen har de bara rullat på genom åren.
                                             
Bästa tävling du spelat:
Svårt val de finns så många men inom Sverige får de bli SWIO och utomlands är de VM i Japan.

Du är Sveriges enda manliga Europa Mästare. Hur var känslan att vinna EM guldet i Precisionsskyttet:
Den känslan va obeskrivlig! Man var så sjukt jävla glad!!!
                                                                                                                                                                        

Du har ju även ett VM brons i Precisionsskyttet från 2009. Min fråga lyder, vilket är ditt rekord i precisionsskyttet:
På tävling är jag inte riktigt säker men mellan 42-45 någonstans. På träning har jag fått 67 poäng.

Zabbar Neang
Sveriges bästa spelare genom tiderna enligt Alex:
Jag får ju säga min mentor/Zabbar Neang. När jag var mindre så tränade jag hos honom.

Vilka mål har du inom boulen framöver som du vill uppnå:
Enbart att ha kul och ha gott sällskap ett tag framöver. Jag satsar inte på något alls dom närmsta åren vad jag vet nu i alla fall :)

Bästa bouleminne:
8 delen VM i Japan när vi låg under med 9-0 mot Danmark åh jag satt på bänken men blev in bytt som skytt och de första jag gör är att gå in och sätta 2 feting carreauer direkt så vi tar en 5:a den rundan och Danmarks förbundskapten blir rasande på sina egna gubbar av att de va deras fel att jag fick läge att gå in och sätta 2 carreauer haha ! 4 rundor senare vann vi matchen. :)

Alexander Norin. Europa Mästare i precisionsskytte.
Meriter:
Junior EM guld och Junior VM brons i precisionsskytte. Junior EM brons. MASSOR av SM medaljer.

Vilken säsong tycker du varit din bästa så här långt: 09/10

Din bästa egenskap: Glad och lugn.

Du har ju typ hundra SM medaljer: Men vilken av medaljerna betyder mest för dig:
Den allra första 2002 i mixed då va man riktigt glad.



Joachim Andersson och Alex Norin
Om du skulle få bestämma över svensk boule, vad skulle du förändra:
Jag skulle vilja att de fanns tävlingar där insatsen va mycket dyrare ungefär 500 kr per man så att det verkligen lockar alla bra spelare till en åh samma tävling för då måste man verkligen spela riktigt bra åh skulle man stå som segrare så får man betalt för de super hårda slitet till att vinna finalen.

Alex om Joachim: Grymt kul person och riktigt duktig spelare. Min lilla bejb inom boule Sverige ;)

Joachim om Alex: Alex är lite av min idol. Om man nu kan säga så. Han är otroligt duktig och ändå så ung. Han är Mentalt duktig vilket är få förunnat. Killen har allt en boulespelare behöver för att lyckas. Dessutom är han riktigt kul och trevlig. Min önske-medspelare framöver! Och det vet han om!! 

Tack Alex för att jag fick ställa några frågor till dig! :) 

2 kommentarer:

  1. Alexander är bäst på boule och du Jocke är ta mig fan riktigt grym på dessa intervjuer.

    /Lasse

    SvaraRadera
  2. Tackar! Gör det mest som en kul grej! Men tackar så ödmjukast! :)

    SvaraRadera