måndag 20 januari 2014

5 minuter med Cajsa

Namn: Cajsa Qvarnström

Klubb: Sörbyängens BK

Klot: KTK Aventure 

Sponsor: Boulekulor.se

Mål framöver med boulen? 
Att utvecklas ännu mer och spela mer tävlingar utomlands. Men framför allt utveckla psyket!

Bästa bouletävling? 
Bästa tävlingen är storlek: Millau i Frankrike. Spelmässigt: skulle jag nog säga juniorvinter spela förra året:) sköt bra och höll en bra nivå på spelet.

Bästa boulespelaren? Dylan Rocher!

Joachim Andersson och Jessica Johansson

Bästa svenska boulespelaren? 
Svårt. Är född lite för sent för att få ha upplevt giganterna... Och dom åren jag har spelat har det inte varit någon som har utmärkt sig särskilt mycket, men jag skulle nog säga Joachim Andersson eller Jessica Johansson. Har dock sett Jonas Jacobsen göra sjuka kulor, men har tyvärr aldrig sett honom spela på någon särskilt hög nivå ;)

Bästa bouleminne? 
Är nog från Millau i år med u-23 laget. Vi spelade en match halv 1 på natten mot ett riktigt bra damlag. Vi fick stryk men i just den matchen kände jag verkligen varför jag älskar att spela boule! Och det är just för den känslan som jag spelar! :)



Meriter: 
1 NM guld, 1a PrinsBertils juniorcup, 8 SM guld, 3-4 dm guld, 1a Varberg, 9a junior VM.


Ivar Liljegren, Cajsa Qvarnström och William Silfverberg. 

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Såg henne sist på raketen.Hon e bra med kloten och verkar ödmjuk som få.Det var ngra till (Ivar,Oskar) fr Zörrbyänga där...sköna kidz jö.

      Radera
    2. Instämmer till 100% Ante. Dom är helt underbara i Söbyängen :)

      Radera