fredag 12 augusti 2011

Snabb intervju med Ali Boumbaye!


Namn:
Ali Abdi Aden
Smeknamn:
Ali boumbaye
Hur gammal är du:
18
Vilken klubb spelar du för 2011:
Sitting boule
Vilka klot spelar du med:
Jb 423 JB                       
Bästa boule minne:
Skytte tävlingen i Travemünde där jag mötte Dylan Rocher och ledde efter halva serien. Sen var han fenomenal och vann med 56 poäng mot mina 38.
Meriter:
Svenskmästare i Precisionsskytte 2011. 2 guld, 1 silver, 2 brons i DM. 1 silver i Svenska Cupen 2011. Seger i Hallowen Open och ett brons från Strandcupen i Varberg.
Favorit medspelare:
Niklas ”Artisten” Marklund
Favorit motståndare:
Philippe Quintais, Philippe Suchaud, Simon Cortes.
Skulle vilja spela med:
I trippel skulle jag vilja spela med Niklas Marklund och Kristian Lilja.
I dubbel ihop med singel kungen, Rickard Nilsson.
Bästa svenska spelaren:
SVÅRT att säga. Ingen har direkt utmärkt sig i år. Men Rickard Nilsson kan ligga bra till.
Bästa spelaren i världen:                                                                                                
Philippe Quintais så klart!! le roi de la petanque :)

Vad tycker jag om Ali då?
Killen är för mig sportens bästa förebild! Ali är alltid glad och positiv. Spelar boule med hjärtat och blir bara bättre och bättre. Det kommer inte dröja länge för än Ali är just, den fenomenale! 

3 kommentarer:

  1. Tänkte göra en sån här intervju men "orkade" inte haha kul läsning!

    SvaraRadera
  2. Ja, han är för GO.. Killen är grym!

    SvaraRadera
  3. En bra efterträdare till mig i VM skyttet!

    SvaraRadera