torsdag 13 februari 2014

15 minuter med Stephane Zaklada

Namn: Stephane Zaklada
Klubb: Tjust Pétanque Club
Klot? ATX, MATCH+
Sponsor? Ingen
Vad fick dig att börja spela boule? Föddes i Frankrike...
Vad tycker du om det gångna året? Skapligt
Bästa tävling? Alla tycker Strandcupen i Varberg men jag har inte spelat där så jag säger Fyrlingen
Bästa boulespelaren? Henri Lacroix, Frankrike
Bästa svenska boulespelaren genom tiderna? Jonas Jacobsen och du Joachim Andersson
Bästa spelarna du lirat med? Kristian Eklund, Conny Plantin, Sten Alstander
Bäst genom tiderna? Joachim och Jonas..
Vem är den skönaste medspelaren du spelat med? Conny Plantin
Vilken boulespelare har imponerat mest 2013? Rickard Nilsson 
Din bästa säsong och varför? 2012, brons medalj på SM i öppen trippel
Du har bildat egen klubb. Ska ni köra någon speciell satsning med den nya klubben? Tävlingsinriktad pétanque för både juniorer och seniorer
Bästa bouleminne? Bronset 2012
Medspelare 2014? Sten Alstander och Håkan Karlsson
Ditt drömlag? Kan inte svara 
Idolen är? Har ingen idol
Meriter? Bronset i SM 2012 och flera DM guld
Stephane Zaklada

Stephane om Jocke: Respect

Jocke om Stephane: Första gången jag träffade på Stephane var i Björkeby under en tävling där. Stephane hamrade carreauer mot oss och vi lyckades precis vinna matchen ändå. Han är en otroligt duktig och kompetent boulespelare och fantastiskt trevlig också! 

Tack Stephane för att du ville ställa upp med intervjun!


5 kommentarer:

  1. Jag spelade med bröderna Patron i första Falu-SM.Fick möta denna kille i gruppspelet...och han spelade med 2 inte så rutinerade spelare.Dom lirade för Västervik då.Dom vann men sen vann vi i skilje.Men grejen är att jag nog aldrig mött en värre krigare (kanse AL då) än denne kille.Han var MÄSTARE på att verkligen kriga och få ut ALLT ur sina mer orutinerade medspelare...och spelade själv zitbra.Trevlig som faen också ju.Kul att möta honom.

    SvaraRadera
  2. Mjae...jag är inte intressant i dessa sammanhang,pöjk.Bättre med mer meriterade lirare i din utmärkta serie intervjuver...som man gärna följer ju :-) Du får adressen om det handlar om nå annat.Ska snart köpa klot förexten...och då ska DU få välja och sälja te mig.Har haft JB XXXX 74 i 4 år nu...och trivts jäkligt bra med dom,även om jag tänkt mig 73 denne gång.Slitstarka som faen ju.Men återkommer om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, de gäller något helt annat! Själv klart hjälper jag dig med att hitta ett bra boulekkot!! Inga problem.

      Radera