söndag 13 mars 2016

En snabb intervju med Sebastian Kallionpää.

Namn: Sebastian Kallionpää 

Klubb: Oppboga Boule Sällskap 

Klot? KTK Aventure

Sponsor? Ingen 

Vad fick dig att börja spelapétanque? 
Hela familjen spelade boule. Naturligt att även jag började spela. 

Vad tycker du om det gångna året (2015)? 
Det har varit bra. Det har gott bra för mig det som jag har spelat.

Bästa tävling? 
Motala natten var kul men det va väldigt jobbigt att vara vaken så länge.

Bästa pètanque spelaren? 
Rikard Nilsson. Han är bra som mitt spelare det är där jag har sett han spela som mest.

Bästa svenska pétanque spelaren genom tiderna? 
Som jag sa, Rikard Nilsson. Samma motivering som tidigare.

Bästa damspelare genom tiderna? 
Jessica Johansson hon är en bra skytt har inte sett henne spela så mycket men när jag sett henne är hon väldigt bra.

Bästa Nordiska laget? 
Ingen aning vet inte så många lag Norden.

Rickard Nilsson & Sebastian Kallionpää
Din högsta poäng i precisionsskytte? 52 poäng 

Roligaste segern? 
När jag tog SM-guld i precisions skytte båda gångerna.

Du jagar. Är det lika roligt att jaga som att spela boule? 
Ja men när det går bra så är boule lite roligare.

Din favorit position? Skytt

Vem är den skönaste medspelaren du spelat med? 
Pauli Mäkitalo Han tar det lugnt och hetsar inte upp sig själv eller hans medspelare när det går dåligt.

Blivande ambitioner inom boulen? 
Fortsätta att utvecklas till en bättre boulespelare.

Vilken pétanque spelare har imponerat mest under 2015? 
Har faktiskt ingen aning.

Din bästa säsong och varför? 
Det var faktiskt 2014 och 2015. SM gick väldigt bra för mig och jag fick åka till Frankrike och spela Annecy.

Bästa pétanque minne? 
Det var när jag tog mitt första SM-guld 2011.

Ditt drömlag? 
Ingen aning. Vet inte så många lag för vissa spelar ju med olika varje gång.

Svenska mästare 2015
Idolen är? 
Har faktiskt ingen speciell.

Meriter? 
Dom största är från SM och det är 8 guld 3 silver och 6 brons och så har jag spelat i Frankrike Annecy för junior landslaget. 

Sebbe om Joachim
Jocke är den bästa läggaren i Sverige från min sida han är en grym boule spelare.

Joachim om Sebbe:
Sebbes utveckling är minst sagt imponerande. Såg dig lira en hel del under SM i Uppsala och blev mäkta imponerad av ditt skytte. Tror dessutom att du nådde final i alla klasser du ställde upp i. Imponerande! Kör på Sebbe, du kommer bli en en ännu grymmare boulespelare än du redan är. Blir inte förvånad om du redan om några år är Sveriges bästa skytt! 


Foto: Svenskboule.se och Rickard Nilsson

2 kommentarer:

  1. Förnuftig kille!
    Hoppas det kommer gå riktigt bra för honom!
    Har aldrig sett honom spela, men hoppas få göra det.

    SvaraRadera
  2. Lycka till med boulen :)

    - Eric

    SvaraRadera